Brytningstid

Virginia, Amerika 1812
Sweet Briar står på konkursens rand och Virginia Hughes är beredd att göra allt för att rädda tobaksplantagen.
Sedan föräldrarna omkommit är hon dock helt i händerna på greven av Eastleigh, en farbror hon aldrig träffat. Hon har inget annat val än att bege sig till England för att be om ett lån.

Samtidigt i England.
Aldrig skulle Devlin O'Neill glömma det han sett som tioåring - hur greven av Eastleigh högg huvudet av hans far för att denne deltagit i upproret för ett fritt Irland.
Sedan dess har Devlin drivits av tanken på hämd. Så när en oväntad möjlighet dyker upp tvekar han inte:
Grevens brorsdotter är på väg från Amerika till England och skeppet hon färdas på kommer att korsa hans väg. En illasinnad plan tar form.   Skriven av Brenda Joyce.


Det här är min absoluta favorit bok, och jag har läst många böcker. Den blyga, taniga flickan som är helt övertygad om att ingen man vill ha henne möter den hämdlystne, självsäkra och oerhört snygga mannen. Brenda Joyce drar en in i berättelsen och det känns nästan som om man står brevid och ser på. Beskrivningarna är så tydliga, allt från Virginias klara violblå ögon till de gröna, breda fälten som är Devlins. Det är en otrolig bok och jag bara älskar den! Om jag ska sätta betyg sätter jag lätt 10/10.
Rekomenderar den starkt.

Kommentarer
Postat av: Tack!! :D

Hej, jag läste den här boken för flera år sen, men har inte lyckats hitta den sen dess för jag glömde bort författarinnans namn. Lyckades äntligen hitta boken tack vare din blogg, ett stort tack!

Och till alla andra, boken är verkligen minst sagt underbar, briljant skriven!

2011-02-13 @ 14:38:58
Postat av: :)

Hej det var jag som kommenterade innan. Jag hittar inte boken någonstans, vart köpte/lånade du din ifrån?

Tack på förhand!

2011-02-13 @ 17:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback