Stark allians.

På flykt undan sin grymme trolovade lämnar lady Meleri Weatherby Northumberland för att aldrig mer återse sitt hem.
Mötet med Roberts Douglas blir starten på ett nytt liv i Skottland. Men tryggheten på Beloyn Castle förvandlas snart till ett inferno där hon jagas av det förflutnas skuggor. Och när en rad oförklarliga händelser drabbar Meleri börjar hon tvivla på sitt förstånd... Skriven av Elaine Coffman

Kort text på baksidan så jag ska skriva lite om den själv, så att ni vet mer.
Boken utspelar sig på sent 1700-tal och handlar om lady Meleri. Hon bestämmer sig för att rymma från sin trolovade sedan hon upptäckte hur grym han är mot djur och tjänare. Ungefär samtidigt får Robert Douglas ett brev där det står att han har en viss tid på sig att finna en engelsk brud, annars skall kungen välja ut en åt honom. Han beger sig till England och stöter på Meleri, de bestämmer sig för att gifta sig för att hon ska komma undan Philip (hennes trolovade) och han för att han ska kunna gifta sig med någon han själv valt ut. Men Robert har fler anledningar än Meleri vet om...
Robert: Han är en tillstängd person som inte vågar låta folk komma för nära inpå och som bär en djup sorg inom sig.
Meleri: Hon är väldigt utåt och envis. Hon vill inte böja sig efter andras önskemål, vilket ibland kan vara ett problem.

Det är en väldigt bra historisk roman med alla de ingredienser som är nödvändiga för en spännande, bra bok. Jag rekomenderar den definitivt, men det kommer jag förmodligen att göra med alla böcker jag skriver med. Men om ni upptäcker att du gillar samma sorts böcker som mig så vet du ju i alla fall något du skulle tycka om att läsa ;) Haha // Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback