Alicia Keys

image30

Alicia Keys har kommit ut med ett nytt album, As I am, med bl.a hit singeln No One. Jag har inte hört alla låtarna, men de jag hört har varit väldigt bra. Det har faktiskt varit den största försäljning av en kvinnlig artists album sedan 2004. Alicia är en av mina favorit artister och det var tråkigt att det tog så lång tid mellan denna skivan och den tidigare. I alla fall är den här nu och jag är väldigt glad för det. :)

När Alicia Keys bestämde sig för att starta en karriär, berättade hennes mamma att hon inte tyckte om att Alicias artist namn skulle vara Alicia Augello-Cook, vilket är hennes riktiga namn. Så Alicia började se sig om efter ett nytt efternamn. Hon ville först heta wild, men hennes mamma hatade det namnet, hon sa det fick henne att låta som en strppa. Så Alicia bestämde sig för Keys. Hon sa, "It's like the piano keys. And it can open so many doors."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback