Iday.

Idag har jag varit på konfa. Jätte kul. Kan nu Fader vår (en bön) utantill om någon undrar, väldigt intresant. Sen kom jag hem lagom till tårtan eftersom min lillasyster Petronella fyller 8 år i dag :) Grattis till henne. Blev lite sur dock, inte på henne utan på min mormor, för Pette fick ett guld halsband med ett guldhjärta av henne medan jag inte ens belönas med ett kort. (ingen annan av oss heller, Pette är mormors favorit barnbarn. Hon gav till och med Pette ett kort på hennes namnsdag.) Förra året glömde mormor till och med bort min födelsedag. Liksom, hurra för min underbara mormor eller hur? Jaja, jag klarar mig, tycker inte om henne ändå. Nu låter jag väl hemsk som säger så, men det är ju vad det är.

Nu ska jag titta på en film som heter Where my heart is. Läste faktiskt boken och upptäckte senare att någon gjort en film av den.  Kommer inte riktigt ihåg vad som hände i boken men jag tyckte den var bra så, ja. Haha. :)
Ha det bra alla människor //Amanda

P.S Skrev en otrolig dikt innan. Here it kommer;
Olycklig kärlek suger,
lika mkt som myggor som fluger.
Att alla ska vara så blyga,
det borde vara som att flyga.
På rosa moln.
Nu sa jag flyga två gånger,
men andra gången rimmade det ju faktiskt.
D.S

image45

Kommentarer
Postat av: Mia

Man är inte hemsk bara för att man inte tycker om sin mormor. Man väljer inte vem man måste tycka om osv.

Själv så tycker jag INTE om min morfar.
Kanske skulle ha tyckt om honom om han var som förr. Men det är han inte, och jag tycker inte om honom.

Bra skrivet på 100 ord :)

/Mia

2008-03-18 @ 20:11:19
Postat av: Amanda

Tack Mia :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback