My dag.

Idag var jag tillbaka i skolan. Torsdagar är den värsta dagen i veckan och jag fick nästan panik när jag såg att caféet inte var öppet. (Sån tur var öppnade det lite senare.) I alla fall så hade jag spanska prov och det gick jätte bra :D Jag var helt chockad. Jag gick dit, beredd på ett IG (hade inte pluggat) och så kunde jag nästan mer än de som faktiskt pluggat. Alla skyllde det på att jag var bästa kompis med en spanjorska för två år sedan men jag lärde mig bara ett fåtal ord och de orden kan alla andra också nu. Men jag rättade dem inte, några ord kunde jag faktiskt som vi inte hade lärt oss så jag har väl snappat upp mer än jag märk. I alla fall så var dagen ovanligt bra för att vara torsdag, alla var trevlig och lektionerna likaså. Hade förresten läxförhör på SO:n också, det hade ja inte haft en aning om, men det gic ganska bra det också. Dagen var faktiskt nästan jätte bra tills jag precis innan jag gick hem fick veta att vi har engelska prov på måndag. Jag kan inte med ord uttrycka hur glad jag är över att jag har det så lätt i skolan, speciellt när det gäller språk, när jag får veta sådana saker. Jag undrar hur sådana som inte har det lätt överlever? Ska ha utvecklingssamtal nästa vecka också. Viktoria har bestämt ett nytt system också, vi får hem våra papper med "betyg" några dagar innan och sen på själva samtalet berättar hon bara hur man uppför sig i skolan och sånt. Tråkigt. ("betygen" är papper där det står hur man ligger i alla ämnen, vad man måste göra för att få upp ett betyg och om man har betygsvarnig i ett annat.) Men jag sköter mig bättre detta året än jag någonsin gjort förrut så det ska nog gå ganska bra. Hoppas jag i alla fall... I årskurs 7 hade jag kvarsittningar, förlåt, återinläsnningar så gott som varannan vecka och i årskurs 8 har jag inte haft en enda. Det är coolt tycker jag. Tyvärr är jag rädd att jag snart kommer och få en, inte glad för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback