Regina Spektor

Jag kommer i håg att jag såg en video på MTV med Regina Spektor för ganska länge sedan, och jag avskydde det! Jag kunde inte förstå hur någon kunde tycka om det, och nu, tja, jag förstår dem. Hon är ju skit bra! Har sett några av hennes låtar på YouTube nu och jag kan inte sluta. Jag bara knarkar Regina Spektor! Bäst tycker jag nog att Fidelity och Samson är. Hon har en sådan annorlunda röst och musikstil, älskar det!

Regina Spektor föddes den 18 februari 1980 i Moskva. Hon är en sångerska, låtskrivare och pianist som bor i New York sedan tidig ålder. Hon kommer från en judisk familj som är väldigt musikal, hennes pappa var amatör violinist och hennes mamma musikprofessor.
Hon säger att hon influeras mycket av klassisk musik och har turnerat med band som The Strokes, Kings of Leon, Mates of State och The Moldy Peaches. De flesta av Reginas album har bara släppts i USA, men Mary Ann Meets the Gravediggers and Other Short Stories har släppts i länder världen över.I Sverige kan man köpa både Soviet Kitsch och Begin to Hope, som bland annat innehåller låtarna Fidelity, Better och Samson.
image43

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback